donderdag 17 mei 2012

oetintwente tuinen deel 2

Enkele tuinen in “de tuin van Nederland” deel 2:

Vandaag ga ik naar Galerie en Skulpturenpark Groeneveld in Almelo
Beeldend kunstenaar Marie-Louise Kersbergen ontvangt me hartelijk.
Hier is Nederlands grootste beeldencollectie in Twente. Ik wandel door de fraai aangelegde beeldentuin (1,5 ha) met links en rechts van mij mooie beelden en in  bloei staande rododendrons.


Er zijn wisselende exposities en er is een uitgebreide stock-collectie, deze laten een grote variatie zien in bronzen beelden, schilderijen en glas.
Ook is er de mogelijkheid voor een drankje op het terras met uitzicht op de tuin. Later ga ik de grote galerie (800 m2) bezichtigen.
Ik heb genoten van dit kunstcentrum (één van de grootste in Nederland)
in Almelo.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten