zaterdag 1 juni 2013

Oetintwente Deurningen deel 2


 
                                          Deurningen deel 2
Omdat ik de vorige keer te lang ben blijven hangen (door de oude, interessante verhalen) in het kleine, bijzondere museum in het centrum van Deurningen, ga ik vandaag weer naar Deurningen.



Nu ga ik naar Tuincentrum Borghuis, een paar honderd meter vanaf het centrum.
Hier ga ik genieten van de vele planten en de vele tuinartikelen; er is niets te bedenken wat niet aanwezig is voor de tuin.

 


Hier zijn workshops mogelijk: de Workshops ‘bloem’ en ‘groen’ decoraties in ’t Borghoes (dit hoes ligt bij tuincentrum Borghuis).


Ook kan men in dit tuincentrum diverse adviezen over tuinen krijgen.


Tot slot kan men hier genieten van een sfeervolle high tea in het ’t “Koffieheukske”, maar een kop koffie met grootmoeders appeltaart gaat er ook wel in.

 


Tuincentrum Borghuis
Vliegveldstraat 2
7561 AT Deurningen
+31 (0)74 276 1010
http://www.tuincentrumborghuis.nl/


 
Deze dag sluit ik af met een bezoek aan Pelle’s eetcafé gelegen in het centrun aan de Hoofdstraat; Pelle’s eten & drinken.



Het is een gemoedelijk, bruin en goedkoop eetcafé waar het zeer goed toeven is.
Pelle's beschikt nu over een nog groter terras, welke deel is geworden van het prachtige Plechelmusplein. In dit dorpscafé, komen naast dorpelingen ook passanten en toeristen en zij kunnen hier genieten van de Twentse gastvrijheid ondersteund door een hapje en een drankje.

Pelle's Eten en Drinken
Hoofdstraat 9
7561 AB Deurningen
074 8511 662
http://www.pelles.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten