zaterdag 2 maart 2013

Lech wintersport febr 2013


                           LECH WINTERSPORT



 https://fietsroutestwente.blogspot.com/2013/02/lech-wintersport.html                       deel 1

Woensdag
Op de zijkant van Gasthof Post zien we toevalligerwijze deze schildering van de gouden koets.

Sneeuw en de weersvoorspelling is ook sneeuw en wolken voor de hele dag.
We gaan daarom naar St Anton met de bus. Hier gaan we met de, technisch indrukwekkende, Galzigbahn omhoog en dan weer met de Vallugabahn naar 2811m.
Wij hadden slecht zicht; bij mooi weer is het aan te bevelen voor de wandelaar om een dag met bus en kabelbaan naar St Anton te gaan.


Ook s’ middags nog met de Rendlbahn omhoog gegaan; hier brak de zon gelukkig even door!
Terug met de bus naar Lech, waar we de prachtige kerk nog hebben bezocht, zeer de moeite waard!


Donderdag
Gelukkig weer zonnig weer, wel koud!
Vanmorgen wandel ik naar Lech en dan stap ik op de kabelbahn naar Rṻffikopf; tot mijn verbazing is koningin Beatrix met 3 beveiligers ook in de gondel. Bovengekomen zijnde skiet de Koningin als een volleerd skiër over de rode piste naar beneden!


Ik ga rustig hierboven bij de Rṻffikopf weer een mooie wandeling maken en na het gebruik van een koffie ga ik weer naar beneden naar Lech. Omhoog kabelen voor de lunch bij Pension Sabine.
Dan wandelend omlaag naar Lech en hier stap ik op de bus naar Zug; een mooi dorpje met kleine kerk en een mooi restaurantterras.




Na een middagdrankje wandelen we van Zug naar Lech door de mooie natuur (ongeveer 3 km).
Onderweg komen we nog een gems tegen!
Dan kabelend naar Oberlech, naar Pension Sabine en in de sauna.


Het was een supermooie vakantie in Oberlech bij pension Sabine, ook goed van slapen en eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten