vrijdag 1 maart 2013

Lech Wintersport febr 2013


Lech wintersport skiën en winterwandelen febr 2013 deel 2

 

De skiërs kunnen naast der WeisseRing (http://www.derweissering.at/HD/index.php ) ook diverse mooie en vooral rode en blauwe pistes nemen in het gehele gebied. De skipas is zelfs geldig in St. Anton, alhoewel je dan een stukje met de bus moet. Voor de zeer goede skiër is off-piste skiën daar heel gewoon; wel gevaarlijk in verband met lawines (let op de tv en borden voor het lawinegevaar bij off-piste skiën). Ook voor kinderen is het een ideaal gebied.
 

 

Ik zal als niet-skiër mijn wandelingen in deze week kort beschrijven:

Zaterdag, de aankomstdag, korte wandeling omlaag van Oberlech naar Lech en het dop Lech wat verkend met "kaffee und kuchen"; met de kabelbaan (bergbahnen Oberlech) weer  omhoog naar Oberlech en dan klein stukje omlaag wandelen naar Pension Sabine waar een heerlijk diner op ons wacht.
Zondag In Lech met de Rṻffikopfbahn naar Rṻffikopf Bergstation gegaan (op 2350 m).
Bij dit Restaurant, Bergstation Rṻffikopf, heb ik heerlijk in de zon gezeten en gegeten in een goede koninklijke ligstoel.



 
Op het uitzichtplatvorm heb je een prachtige indruk van de witte bergen rondom. De hoogte van de bergen is niet zo bijzonder, terwijl toch de indruk wordt gevestigd dat je op zeer hoog niveau zit; waarschijnlijk door de besneeuwde toppen en dalen en de vele sneeuwmassa’s; het is in één woord een fantastisch gebied! Hierna ga ik een winterwandeling maken over het wandelpad Ruffikopf (1,2 km); ik ga eerst ook even omhoog wandelen om te zien hoe Engelse waaghalzen off-piste omlaag gaan vanaf de Rṻffikopf.

 
 



Na de winterwandeling ga ik nog even pauzeren bij het bergrestaurant, even van de zon en het uitzicht genieten en dan ga ik weer huiswaarts, naar Pension Sabine in de sauna..

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten