vrijdag 1 maart 2013

Lech wintersport 2013


Lech wintersport skiën en winterwandelen febr 2013 deel 3

Maandag
 
Weer een prachtige dag, wel s’ morgens 18 graden minus; maar al gauw is de kracht van de zon zodanig dat het niet koud aanvoelt. Ik wandel klein stukje in Oberlech omhoog naar de Petersbodenbahn; hier ga ik in de kabelbaan voor 4 skiërs zitten, met behulp van de gastvrije bediende, die de kabel laat stoppen is dit “een fluitje van een cent”. Hier ga ik wandelen via Tannegg Kriegeralpe Oberlech naar Lech. Fantastische uitzichten!


 
 
In Lech ga ik s'middags weer met de Rṻffikopfbahn omhoog en zit toevalligerwijs met Koningin Beatrix in de gondel (met 3 beveiligers); ik zie dat zij kordaat de rode piste neemt als een volleerd skiër.
Zelf neem ik weer een drankje op mijn bekende terras van bergrestaurant Rṻffikopf.
Ik ga na een korte wandeling omlaag maken naar de bankjes en geniet van het uitzicht en de skiërs.


Ik ga al kabelend weer omlaag naar Lech en kabel nu ook omhoog naar Oberlech.
Na de sauna is het heerlijk rusten en volgt weer een goed diner.

 Dinsdag
Helblauwe hemel en 18 graden vorst, fantastisch! Ik ga met de skibus naar Zṻrs; aan het eind van het dorpje stap ik uit en ga in de ouderwetse gondel, Trittkopf. Boven is geen restaurant dus na enige foto’s genomen te hebben ga ik weer omlaag.
Ik wandel langs het dorp en neem de Seekopfbahn deze “open bahn” is ook voor wandelaars.
Omhoog kom ik uit bij een groot restaurant met vele ligstoelen en prachtig uitzicht!


Na enige uren ga ik weer omlaag en nu als enige in de open kabelbahn; ik hing nu wel erg hoog boven de berghelling, dit was even wennen maar erg mooi!
Van Zṻrs wandel ik terug naar Lech; mooie wandeling; ongeveer 5 km.


s’ Avonds eten we niet in Pension Sabine wegens Ruhetag en gaan we naar restaurant Hṻsnr8 in Lech, tegenover Gasthof Post (verblijfplaats koninklijke familie) . Hṻsnr8 is een zeer goed altmodisch en druk restaurant, waar je het beste voor je vakantie kunt reserveren!
 
 

’s Avonds met de kabel weer naar Oberlech!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten